فوت وفن های مدیریت اقتصادی یک خانواده (1)
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت خودتون . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و اگر دوست دارید به ما بپیوندید با دادن پیام به مدیر یوسر خود را برای فعالیت دریافت کنید
بازدید : 272
نویسنده : محمد

این مطلب فوت وفن های مدیریت اقتصادی یک خانواده را بررسی می کند و سعی دارد به این پرسش که ذهن بسیاری را مشغول کرده است پاسخ دهد:« با مشکلات اقتصادی خانواده چه کنم؟!» در ادامه به چند راهکار در این زمینه اشاره می کنیم، شاید بتوانیم با استفاده از آن ها میم مشکلات اقتصادی خانواده را حذف کنیم!

مدیریت حرف اول را می زند
اقتصاد خانواده تنها محدود به خانواده های مرفه و ثروتمند نیست. این علم برای اقشار کم درآمد که اتفاقاً دخل و خرجشان همخوانی ندارد کاربردهای بیشتری خواهد داشت. از نکات قابل توجه در اقتصاد خانواده این است که افزایش درآمد لزوما به معنی بهبود معاش خانواده نیست بلکه افزایش درآمد افزایش هزینه ها را در پی خواهد داشت و این مدیریت هزینه هاست که هنر گردانندگان اقتصاد خانواده را آشکار می کند.

برنامه ریزی کنید
اصل دوم در شکوفایی اقتصاد خانواده «برنامه ریزی» است. برنامه ریزی اقتصادی خانواده ، اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت اقتصادی خانواده را مشخص می کند. اهداف باید قابلیت تحقق داشته باشند و در تعیین آن ها از خیال پردازی دوری شود.

انتخاب و توزیع مناسب
اعضای خانواده دوست دارند بهترین نوع غذا را مصرف کنند، زیباترین لباس ها را بپوشند، در بهترین نقطه شهر و در بهترین منزل زندگی کنند، به طور مکرر سفر بروند و ... ولی واقعیت این است که فقط درصد کمی از خانواده ها قادر به تامین همه این خواسته ها هستند. درآمد یک خانواده متوسط فقط می تواند تعداد محدودی از این خواسته ها را برآورده کند؛ از این رو خانواده باید از میان خواسته های خود انتخاب به عمل آورد. چگونگی توزیع منابع در دسترس خانواده، بین اعضای آن نیز بسیار مهم است. واضح است اگر یکی از اعضای خانواده قسمت بیشتری از درآمد خانواده را به خود اختصاص دهد، سهم کمتری برای دیگری می ماند. پس بهتر است فهرستی از خواسته های افراد خانواده تهیه کنید. انتخاب های ممکن را بنویسید. انتخاب ها را آنقدر با هم عوض کنید که به بهترین انتخاب با توجه به درآمدتان دست یابید.

پس انداز کنید
در هر خانواده ای باید « پس انداز» وجود داشته باشد بدون پس انداز، هیچ خانواده ای نخواهد توانست به کامیابی برسد.« پس انداز» تعدیل کننده هزینه ها، تضمین کننده آینده و نقطه اتکای خانواده است.

انجام مشاوره های اقتصادی
در برخی موارد خانواده ها در مدیریت اقتصادی خود از توان لازم برخوردار نیستند و یا این که با مسائل و مشکلاتی مواجه می شوند که حل آن به تنهایی از عهده آنان بر نمی آید. امروزه منابع و مراجع بسیاری با موضوع اقتصاد خانواده وجود دارد.از منابع بالقوه اطلاعات و مشاوره می توان به دوستان و آشنایان، اقوام، اعضای خانواده، همکاران شغلی و... اشاره کرد.



:: موضوعات مرتبط: پیشنهاد هفته , توضیح به زبان ساده , پیشرفت , ,
:: برچسب‌ها: اقتصاذ , کمک , بازاريابي , دورههمي , بازار , راهنمايي , اقتصادي , پول , بيزينس , ميليونر , شدن , سرمايه گزاري , بهترين روش , سرمايه , , فروش , کالا , بانک , سپرده , کارمند , سرمايه دار , بورس , بورس کالا , فعاليت , سوال , درامد , بالاي 2مليون , 1مليون 100مليون 5مليون , چيست , چرا , چيه , پيشنهاد , بهترين , خبر , پيشرفت , پيشنهاد , هفته , توضيح به زبان ساده , بازاريابي , تبليغات , بحث ازاد , زنگ تفريح , معرفي , متفاوت , خواص , 1شبه پول دار شدن , بهترين , درامد جهان , پرسود ترين بيزينس , روز , بانکداري , جديد , پول , وام , , سکه , طلا , روغن , مرغ , مواد جک , جک اقتصادي , همکاري اقتصادي , شريک , زنگ تفريح اقتصادي , جديد ترين جک اقتصادي , اقتصادي نوين , اموزش اقتصاد به خوانواده , اقتصادی کردن مردم , اموزش سرمایه گذاری , پس انداز , مشاوره اقتصادی , انتخابو توزیع مناسب , برنامه ریزی کنید , مدیریت اقتصادی , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: